E-sport przyszłością bukmacherki ?
31 sierpnia 2018E-sport przyszłością bukmacherki ?
To, że największe zakłady bukmacherskie mają w swojej ofercie tysiące zdarzeń i spotkań do typowania, nikogo nie dziwi. Bez względu na to, czy jesteśmy fanatykami piłki nożnej, tenisa czy hokeja na lodzie, możemy obstawiać wyniki interesujących nas rozgrywek. Jednak z roku na rok, coraz większą popularnością cieszy się typowanie wyników turniejów e-sportowych, co stanowi kolejny ważny głos w dyskusji na temat tego, czy gry komputerowe można nazwać sportem, a także tego, czy e-sport ma szansę stać się najchętniej typowaną dyscypliną u bukmacherów.
E-sport jak piłka nożna ?
Profesjonalne drużyny e-sportowe niczym nie różnią się już od klubów piłkarskich, siatkarskich czy hokejowych. Posiadają swoje własne barwy i herb, mają swoje stroje, budżety, sponsorów i kibiców. Jak przystało na sportowców, biorą udział w turniejach i ciężko trenują. A że głównie przed ekranem komputera? Cóż, takie mamy czasy… Jednak e-sport w ostatnich latach dał zbyt wiele argumentów, aby lekceważyć to zjawisko w kontekście mówienia o dyscyplinach sportowych. Poszczególne drużyny mają przecież swoich kibiców na całym świecie, a najsłynniejsi gracze powoli stają się idolami tysięcy młodych ludzi, podobnie jak wielcy piłkarze, siatkarze czy tenisiści. W końcu, mecze i turnieje e-sportowe pojawiają się w ofercie bukmacherów, a obstawianie meczów tej „dyscypliny” nikogo już nie dziwi.
Ile da się zarobić na e-sporcie ?
Argumentem kluczowym dla wielu miłośników zakładów bukmacherskich obstawiających e-sport jest fakt, iż wydarzenia e-sportowe z każdym miesiącem zyskują coraz lepsze kursy i ilość możliwych rynków do obstawienia. Kursy na poszczególne mecze i zdarzenia w niczym nie ustępują kursom oferowanym przy „tradycyjnych” dyscyplinach sportowych, dlatego tak znawcy tematu oraz eksperci przekonują, że popularność e-sportowych zakładów bukmacherskich w najbliższych latach będzie rosnąć. Co ciekawe, wiele firm bukmacherskich, wchodzi w bliską współpracę z drużynami e-sportowymi, widząc w niej potencjał reklamowy i marketingowy. Sponsorowanie klubów piłkarskich, żużlowych czy koszykarskich przez bukmacherów nikogo już nie dziwi, i z całą pewnością właściciele zakładów wzajemnych wierzą, że równie powszechny stanie się sponsoring e-sportu. Póki co, wszystko na to wskazuje.